Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR)

Dit programma is een combinatie van mindfulness-meditatie, lichaamsbewustzijn en bewustwording van de effecten van je gedachten. Hiermee worden mensen mensen weer regisseur van hun leven in plaats van zich te laten leiden door de omstandigheden. Meditatie was en is onderwerp van gecontroleerd klinisch onderzoek. Dit zorgt ervoor dat we ondertussen weten dat het gunstige effecten kan hebben. Zoals stressvermindering, ontspanning en verbetering van kwaliteit van leven. Het vermindert angst en voorkomt of geneest fysieke en/of mentale klachten. Ook het op een andere manier omgaan met stress leer je via MBSR.

Terugkerende depressie?
Daarnaast is er de Mindfulness Based Cognitive Therapy (MBCT). Dit is een variant van de MBSR. Tijdens dit programma wordt er vooral aandacht besteed aan het vaardiger omgaan met tegenslagen en het risico op terugval te verminderen. Specifiek bedoeld voor mensen met een terugkerende depressie.

Wat houdt het programma in?
Een mindfulness training bestaat uit de volgende onderdelen:
• Verspreid over acht dagen volg je een sessie van 2,5 uur per keer.
• Het thuis herhalen van de oefeningen.
  Houd rekening met een oefentijd van ca 45 minuten per dag, zes dagen per week.

Kosten
Op aanvraag.

 

Meer informatie aanvragen